متأهل میمون همراه فرودگاه هواپیما

متأهل: میمون همراه فرودگاه هواپیما اخبار گوناگون

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

پدر و مادری که 13 فرزندشان را چند سال شکنجه کرده، در طول روز به آن ها فقط یک وعده غذا می دادند و یک بار در سال آن ها را حمام می کردند، بالاخره به دام پلیس آمریک

خانه شکنجه

خانه شکنجه

عبارات مهم : بیدار

پدر و مادری که 13 فرزندشان را چند سال شکنجه کرده، در طول روز به آن ها فقط یک وعده غذا می دادند و یک بار در سال آن ها را حمام می کردند، بالاخره به دام پلیس آمریکا افتادند. آنها یکی از عجیب ترین پرونده های شکنجه در کل تاریخ دنیا را به وجود آورده اند.

به گزارش مجله همشهری ، پدر و مادری که 13 فرزندشان را چند سال شکنجه کرده، در طول روز به آن ها فقط یک وعده غذا می دادند و یک بار در سال آن ها را حمام می کردند، بالاخره به دام پلیس آمریکا افتادند. آنها یکی از عجیب ترین پرونده های شکنجه در کل تاریخ دنیا را به وجود آورده اند.

مادر و پدر این 13 نفر برایشان قوانین سختگیرانه ای در نظر گرفته بودند. البته کسی دقیقا نمی دانست این قانون ها از کجا آمده اند چون تا قبل از آن هرگز نمونه ای شبیه آن وجود نداشت. با این همه، آن ها زیاد از 20 سال آن را وضع کرده و اجرایش می کردند. دو تا از مشهورترین قوانین که تحمل کردن ارزش نسبت به بقیه راحت تر بود، اینها بودند: هر فرزند فقط روزی یک بار می توانست غذا بخورد. جهت دوش گرفتن هم باید حدود یک سال در صف انتظار می ماند. ولی این همه ماجرا نبود.

شکنجه های معنوی بخش مهمی از رفتاری بود که این دو نفر در حق فرزنداشان روا می کردند. اگر به آن ها غذا نمی دادند دلیلش این نبود که پولی نداشتند بلکه صرفا می درخواست کردند حال فرزندان ارزش را بگیرند. این طور که فرزند ها بعد از آزادی جهت پلیس تعریف کرده اند هنگامی که وقت ساختن غذا فرا می رسید، چند نفر از فرزند ها به قید قرعه گزینش شده است و به اتاق نشیمن، جایی که به آشپزخانه دید داشت، برده می شدند. آن ها را به مبلی که در اتاق بود، می بستند و بعد جلویشان غذا درست کرده و با اشتها می خوردند. ولی به آن ها حتی یک لقمه هم نمی دادند.

وقتی دادستان متعجب می شود
بعد از این که داستان این شکنجه در شهر «پریس»، جایی در ایالت کالیفرنیا و بعدتر در تمام دنیا پیچید، این شکنجه های پدر و مادری یکی از عجیب ترین و بزرگ ترین پرونده های فرزندآزاری و شکنجه در آمریکا را شکل داد و چند و کیل به طور همزمان روی آن کار کردند. مایک هنس ترین، دادستان ایالتی که فرزند ها را از نزدیک دیده، جزییات بیشتری از جنایت های پدر و مادرشان را فاش می کند. او می گوید: فرزند ها 13 نفر بودند که از دو تا 29 سال سن داشتند. تمام ارزش به شکل وحشیانه ای شکنجه شده است بودند. بخش مهمی از این شکنجه ها معنوی بود تا جایی که هنگامی که می خواستیم برایمان از دردهایشان بگویند، بارها مجبور شدیم برنامه را قطع کرده و چند ساعت به تعویق بیندازیم.

خانه شکنجه

آثار زخم بر بخش های زیادی از بدن ارزش دیده می شد. این طور که خودشان گفته بودند، مدت ها آفتاب ندیده بودند و اجازه نداشتند از منزل بیرون بروند. دادستان باسابقه به نشریه «ویک» می گوید: «در تمام 20 سالی که مشغول کار بودم، پرونده های مشابه این که پدر و مادرها فرزندانشان را آزار می دادند، دیده بودم. در اخبار نمونه های وحشیانه زیادی دیده بودم، مثل پدری که چند سال به دخترش در منزل تجاوز می کرد. در زیاد این موارد، پای ارتباط نامشروع در میان بود یا شرایطی پیش آمده بود که باعث می شد ناپدری، نامادری یا فرزندخوانده های حسود مسئله به وجود بیاورند. این مورد ولی با همه ارزش متفاوت بود و واقعا باعث حیرت من شد. حجم آزار جسمی، جنسی و معنوی که به این فرزند ها وارد شده است غیرقابل تصور است.»

عجیب ترین توجیه ها جهت بدترین جنایت
پدر و مادری که آن ها را در تمام این مدت شکنجه کردند، دیوید آلن تورپین، 57 ساله و آنا تورپین 40 ساله هستند. شاید باورش سخت باشد ولی هنگامی که نوبت ارزش رسید تا از کارهایشان دفاع کنند، قیافه حق به جانبی گرفته و از زیاد کارهایشان دفاع کردند. یکی از آن ها گفت: «چون فرزند ها بلد نبودند درست حمام کنند، تنبیه ارزش می کردیم و می گفتیم تا زمانی که روش درست حمام کردن را یاد نگیرند اجازه ندارند خودشان را بشویند. مسئله ارزش این بود که با آب، بازی می کردند و آن را هدر می دادند، بدون این که به طور درستی از آب استفاده کنند. در نتیجه ما تنبیه ارزش می کردیم. روش مان کمی خاص بود ولی این اصلا به کسی مربوط نیست. روش ها تفاوت می کنند.»

آن ها فرزندانشان را نزد دکتر و دندانپزشک هم نمی بردند و توجیه ارزش این بود که آن ها یک مشت کراواتی به دردنخور بودند که در ازای پول زیادی که می گرفتند هیچ کاری انجام نمی دادند. آیا باید به چنین کسانی پول داد و از آن ها حمایت کرد؟ به جز اینها، ما 13 فرزند داریم که هزینه ویزیت دکتر جهت هر کدام حداقل 100 دلار هست. چطور انتظار دارید ما هر ماه 1300 دلار فقط بابت هزینه دیدار با یک مشت آدم به دردنخور بپردازیم؟»

خوابیدن کار شیطان است
شرح شکنجه های عجیب و مفصل این پدر و مادر در جلسه دادگاه باعث تصویر العمل شدید خیلی از حاضران شده است بود. یکی از شکنجه ها این بود که فرزند ها باید هر شب تا حوالی ساعت چهار و پنج صبح بیدار می ماندند. معمولا از آن ها نمی درخواست کردند کار خاصی انجام بدهند و بیگاری کنند ولی باید بیدار می ماندند. بعد هم در تمام طول روز خواب بودند و به جز وقت ناهار یا شام- که البته غذای چندانی هم گیرشان نمی آمد- بیدار می شدند.

پدر و مادرشان در توجیه این واکنش‌ها با فرزند ها گفتند: «خوابیدن کار شیطان هست. آدم باید هر لحظه بیدار باشد. جهت همین ما فرزند ها را بیدار نگه می داشتیم. البته به جز این کارمان علت دیگری هم داشت. به نظرم فرزند ها اگر قرار بود در طول روز بیدار بمانند، خیلی سر و صدا و اذیت می کردند. به همین علت کاری می کردیم که در طول روز مزاحم مان نباشند. هنگامی که در طول روز خواب باشی، هزینه ات هم کمتر است و بیخود کسی را اذیت نمی کنی.»

پدر و مادری که 13 فرزندشان را چند سال شکنجه کرده، در طول روز به آن ها فقط یک وعده غذا می دادند و یک بار در سال آن ها را حمام می کردند، بالاخره به دام پلیس آمریک

موجودات منزوی
خانه آن ها در 113 کیلومتری لس آنجلس در شهری کوچک قرار داشت. هرچند آن ها همسایه هایی هم داشتند ولی تا به حال دیده نشده بود که با کسی ارتباط برقرار کنند، کمتر از منزل بیرون می آمدند و اگر سر و کله ارزش هم پیدا می شد، جهت این بود که دعوایی به راه بیندازند. این ها بخشی از شهادت همسایه های این زوج شیطانی هست. به علت همین واکنش‌ها مرموز، کسی جرئت نمی کرد به این خانواده و منزل عجیب ارزش نزدیک شود، ماجرا نیز زمانی لو رفت که یکی از فرزندان خانواده که پسری هفده ساله بود، زنجیرهایی که به دست و پایش بسته شده است بود را باز کرده و بیرون از منزل نیمه مخروبه ارزش دنبال راهی جهت فرار گشت.

خانه متعفن
کارشناسان پلیس و نیروهای خاص زمانی وارد منزل شده است بودند که تمام پنجره ها و روزنه ها- به جز پنجره یک اتاق که محل استراحت همسران بود- بسته شده است بودند. تمام منزل نیز از بوی تعفن انباشته بود تا جایی که تنفس تیم خاص را جهت چند ساعت با مسئله جدی رو به رو کرد. علت بوی بد این بود که فرزند ها در وقت های محدودی اجازه داشتند از سرویس بهداشتی استفاده کنند. پدرشان در توجیه این واکنش‌ها می گوید: «ما که نمی توانیم یک دستشویی را در اختیار آن همه آدم بگذاریم. خودمان هم آن جا را مورد نیاز داریم. به جز این، فرزند های ما زیادی لوس و ننر بار آمده اند و معمولا خودشان را خراب می کردند.»

عجیب ترین پرونده شکنجه
وکیلی که دفاع از این کودکان را برعهده گرفته، به لس آنجلس تایمز می گوید: «شرایطی که آن ها در آن بزرگ شده است اند، عجیب و غیرقابل باور هست. متعجب هستیم که طی سال هایی که از شکنجه فرزند ها گذشته هیچ کسی حتی سراغ ارزش را نگرفته. بعضی ها می گویند آن ها از سال 2010 تحت شکنجه بوده اند. هیچ عدد دقیقی در این باره وجود ندارد چون فرزند ها هیچ چیزی یادشان نیست. فقط از روی حدس و گمان یا تاریخ اسباب کشی آن ها به این منزل می شود حدس هایی زد.»

پایان سال ها اسارت

خانه شکنجه

رازی که برملا شد

راز چند ساله دیوید تورپین پنجاه و هفت ساله و همسرش «لوییز» چهل و نه ساله بالاخره در شانزدهم ژانویه با فرار یکی از فرزندان ارزش فاش شد. این پدر و مادر بی رحم کالیفرنیایی 13 فرزند خود را در بدترین شرایط نگهداری کرده و آن ها را با زنجیر به تخت هایشان بسته بودند. حتی جهت غذا دادن به آن ها از ظروف مخصوص حیوانات استفاده می کردند. بزرگ ترین فرزند آن ها بیست و نه ساله است و کوچک ترین آن ها دو سال دارد. زیاد آن ها به خاطر این که تنها یک بار در روز غذا می خوردند، دچار سوءتغذیه شده است اند.

پدر و مادر دیوید در مصاحبه با سی ان ان گفتند: «پسر و عروس مان از ما دور بودند و زمانی که از آن ها می پرسیدیم آیا این همه فرزند می خواهید، جواب می دادند با داشتن فرزند بیشتر، برکت بیشتری در زندگی خواهیم داشت. هر لحظه فکر می کردیم آن ها زندگی خوبی دارند و این خبر ما را شوکه کرد. آخرین باری که آن ها را ملاقات کردیم، نوه هایمان بسیار لاغر بودند که فکر می کردیم به خاطر تعداد زیادشان غذا به اندازه کافی ندارند ولی هرگز فکر نمیکردیم به خاطر شکنجه و اسارت باشد، ولی حتی چند بار به آن ها کمک مالی کردیم تا جهت فرزندان ارزش غذاهای بیشتری تهیه کنند. آن ها از دور خانواده شاد و خوشبختی به نظر می رسیدند.»

پدر و مادری که 13 فرزندشان را چند سال شکنجه کرده، در طول روز به آن ها فقط یک وعده غذا می دادند و یک بار در سال آن ها را حمام می کردند، بالاخره به دام پلیس آمریک

پس از سال ها اسارت، بالاخره یکی از دختران خانواده موفق شد با فرار از پنجره خود را به پایگاه پلیس رسانده و خبر بدهد که 12 خواهر و برادر دیگرش نیز در منزل زندانی هستند. با این گزارش، نیروهای پلیس به سرعت به منزل آن ها آمده و با پیدا کردن مخفیگاه، بقیه فرزند ها را نیز نجات دادند. طبق گفته دکتر مارشال بست، اصلاح آن ها هم از لحاظ جسمی و هم روانی ماه ها وقت نیاز دارد.

دادگاه
دادگاه این پدر و مادر بی رحم در نوزدهم ژانویه برگزار شد. با این که تمام شواهد و مدارک علیه آن هاست ولی این دو نفر با گذاشتن وثیقه ای 12میلیون دلاری تا دادگاه بعدی که در بیست و سوم فوریه برگزار می شود آزاد شدند. طبق ادعای وکیل مدافع ممکن است حکم حبس ابد جهت آن ها در نظر گرفته شود که هیچ عفو و بخششی نخواهد داشت.

خانه شکنجه

واژه های کلیدی: بیدار | شکنجه | فرزند | پرونده | فرزندان | اخبار فرهنگی و هنری

خانه شکنجه

خانه شکنجه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار